Komisija je danas objavila Prijedlog preporuke Vijeća o kombiniranom učenju za potporu visokokvalitetnom i uključivom osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju. Kombinirano učenje u formalnom obrazovanju i osposobljavanju termin je koji označava situaciju kada škola, nastavnik ili učenik primjenjuju više pristupa u procesu učenja. To može obuhvaćati kombinaciju učenja u školi i u drugim okruženjima (u poduzećima, centrima za osposobljavanje, učenje na daljinu, na otvorenom, na kulturnim lokalitetima itd.) ili kombiniranje različitih alata za učenje koji mogu biti digitalni i analogni. Komisija predlaže kratkoročne mjere za uklanjanje najhitnijih nedostataka koje je dodatno pogoršala pandemija bolesti COVID-19 te daljnje korake za kombiniranje okruženja za učenje i alata u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju i osposobljavanju, koji mogu pridonijeti izgradnji prilagodljivijih sustava obrazovanja i osposobljavanja.
U prijedlogu Komisije za ovu Preporuku Vijeća stoji sljedeće:
- Države članice trebale bi pružiti dodatne mogućnosti učenja i ciljanu potporu učenicima koji se suočavaju s poteškoćama u učenju, imaju posebne obrazovne potrebe, pripadaju skupinama u nepovoljnom položaju ili su na drugi način pogođeni prekidom nastave. To bi moglo uključivati, na primjer, pojačanu individualiziranu potporu, sustave mentorstva, dodatno vrijeme za učenje tijekom školske godine i/ili praznika, pristup dodatnim okruženjima za učenje, kao što su javne knjižnice i prostori u zajednici, te uslugama nakon nastave uz pedagošku potporu. U tom kontekstu Komisija preporučuje angažiranje ili zapošljavanje dodatnog osoblja kako bi se osiguralo više vremena za pojedinačnu potporu u školi i tijekom aktivnosti nakon nastave.
- Države članice trebale bi na prvo mjesto staviti fizičku i mentalnu dobrobit učenika i njihovih obitelji, učitelja, nastavnika i ostalog osoblja angažiranog za osposobljavanje. U tome može pomoći razvoj smjernica za mentalno zdravlje te uključivanje dobrobiti učenika i nastavnika i politike protiv zlostavljanja u školske ciljeve.
- Države članice trebale bi poticati razvoj digitalnih kompetencija učenika, njihovih obitelji, učitelja i nastavnika te poticati ulaganja na razini škola i zajednice u dostupnost tehnike i povezivost.
- Države članice trebale bi podupirati praktična partnerstva u kojima se omogućuje dostupnost infrastrukture i resursa različitih pružatelja obrazovanja, uključujući poduzeća, umjetnost, kulturnu baštinu, sport, prirodu, visoko obrazovanje i istraživačke institute, industriju obrazovnih resursa (uključujući tehnologiju, izdavaštvo i drugu opremu za provedbu kurikuluma) i obrazovna istraživanja.
- Države članice trebale bi iskoristiti puni potencijal sredstava i stručnog znanja EU-a za reforme i ulaganja u infrastrukturu, alate i pedagogiju radi povećavanja prilagodljivosti i pripravnosti škola kako bi bile spremne na buduće promjene, posebno Erasmus+, Mehanizam za oporavak i otpornost, Europski socijalni fond plus, Europski fond za regionalni razvoj (EFRR), program Digitalna Europa, Obzor Europa i Instrument za tehničku potporu.
Više na poveznici.
Izvor: https://ec.europa.eu/
Fotografije: Google slike